DU MÅ ETABLERE KONTAKTER

FØR DU TROR DU TRENGER DEm

TMS Lederforum

Vår tilnærming til lederforum har vært å lage en møteplass for ledere. Vi setter sammen grupper av ressurspersoner fra ulike bransjer der fokus er erfaringsutveksling innenfor et bestemt fagområde.

Lederforumets mål er at ledere gjennom diskusjon og utveksling av erfaring skal kunne få større innsikt og forståelse, ideer og inspirasjon til bruk i egen arbeidssituasjon.

TMS Executive har over 29 års erfaring innen erfaringsutveksling og vi tilbyr i dag ledere et vidt spekter av fag-/spesialistgrupper. Mye av grunnen til suksessen er nettopp at vi har bygget opp fora innenfor ulike bransjer og arbeidsfelt, som for eksempel økonomi, marked, HR, HMSK og produksjon.

Flere og flere ser betydningen av å være i kontakt med ressurspersoner. Ønsker du å være med å bidra i et profesjonelt lederforum? Trenger du tips og råd til hvordan du kan gjøre din jobb enda bedre? Ønsker du mer informasjon om hvordan du kan bli med i et lederforum? Vi kan hjelpe deg med å finne den rette gruppen med ressurspersoner som du vil passe best inn i.

Du kan utvikle deg videre faglig i et tett faglig miljø.

  • Motta impulser fra andre bransjer.

  • Delta på jevnlige møter for å diskutere faglige emner og ta opp aktuelle problemstillinger.

  • Du vil ha kontakt med mennesker med faglig tyngde du kan hente informasjon fra og dele kunnskap med.

Kort fortalt

  • Lederforumet er organisert slik at du blir del av en fast gruppe på opptil 20 personer. Disse personene kommer fra ulike bedrifter.

  • Ledersamlingene er en møteplass for deg og en anledning til å knytte kontakter.

  • Det avholdes normalt 4 møter i løpet av året og deltakerne bytter på rollen som vertskap for samlingene. Møter kan avholdes hos vertsbedrift eller på Teams.

Dette sier våre deltakere

  • SCM, Innkjøp & logistikk

    “Det som gjør møtene spesielt interessante er at man møter folk, ofte fra andre bransjer, men med samme arbeidsoppgaver og utfordringer som man selv har.”

    Tor Olav, SCM

  • Økonomi og finans

    “Det beste med dette nettverket er anledningen det gir til å møte likesinnede. Folk som sitter i lignende stillinger som meg med lignende utfordringer. Godt å få profesjonelle perspektiver utenifra. I tillegg representerer disse treffene et hyggelig avbrekk fra hverdagen”

    Sjur, CFO

  • Markedsføring & strategi

    “For meg har gruppa to viktige verdier

    Først og fremst faglig utbytte gjennom deling av beste praksis, erfaringer og metoder på tvers av industrier.

    For det andre er det personlig interessant når så mange kjekke mennesker inviterer til sin bedrift og byr på seg selv, det de driver med og utfordringer man forsøker å løse.”

    Christian, markedsansvarlig

  • HR

    “Det jeg har satt pris på med gruppa er at det gir en arena for å treffe fagpersoner innen mitt fag i ulike bedrifter der en kan utveksle og diskutere faglige problemstillinger på tvers av bransjer og bedrifter. Det bidrar til å bygge nettverk og til faglig utvikling.”

    Monica, HR-leder

  • Markedsføring

    “Det beste med markedsføringsgruppa til TMS Executive er at den tiltrekker seg godt kvalifiserte mennesker som ser verdien av å dele sin kunnskap og sine erfaringer. Dette er en svært verdifull arena for å knytte verdifulle kontakter og hente faglig inspirasjon.”

    Deltaker

  • Økonomi og finans

    “Gruppen består av «likesinnede» personer med felles interesser, men med erfaring og utfordringer innen mange uensartede bransjer som kan benytte forumet/nettverket, enten i møtene eller ved direkte henvendelse for å diskutere utfordringer og problemstillinger man er opptatt av i det daglige. I tillegg gir jo møtene nettverksdeltagerne tilgang til bedriftspresentasjoner og omvisninger man vanligvis kanskje ikke ville hatt tilgang til. “

    Deltaker

  • HR

    “- HR gruppen gir faglig påfyll.

    - HR gruppen er en god arena for erfaringsoverføring og informasjonsdeling.

    - HR gruppen gir et godt nettverk som en kan bruke ved anledning.

    - Møter i HR gruppen bidrar til personlig utvikling.”

    Deltaker

  • SCM, innkjøp & logistikk

    “• Faglig påfyll på tvers av bransje, men allikevel innenfor eget fagområde.

    • Uformell tone, lett å dele og få informasjon. Alltid noen små eller store tips å ta med seg etter hver samling.

    • Et friminutt fra egne arbeidsoppgaver i en ellers hektisk hverdag.

    • Lærer om andre virksomheter – både er det kjekt og det gir respekt for det varierte og oppegående næringslivet vi har i vår region. “

    Deltaker


Styreutvelgelse

Styremedlemmene skal hjelpe deg med å ta de riktige beslutningene og samtidig tilfredsstille kravene i loven.

Sentrale spørsmål kan blant annet være:

  • Hva er en god styresammensetning?

  • Hvor mange bør det være i et styre?

  • Hva er det en bør huske på?

  • Hva sier loven?

Vi kan styreutvelgelse og vi kan hjelpe deg med å finne de rette kandidatene til ditt styre.


RESEARCH

Har du behov for informasjon som raskt kan gi deg et bedre beslutningsgrunnlag?

Vi tilbyr deg tjenesten business-research rettet inn mot dine behov for korrekt informasjon. Da kan du frigjøre ressurser til det som er din kjernevirksomhet. Vi gir deg rett informasjon til riktig tid, hurtig, poengtert og systematisert.

HVA GJØR VI?
Vårt fokus er på ditt spesifikke informasjonsbehov knyttet til drift og operasjonelle problemstillinger. Vi bruker offentlige informasjonskanaler og registre, internett og telefon.

Mange ledere stiller seg spørsmål som:

• Hvordan finner vi ut av dette?
• Dette skulle vi visst mer om!
• Hvorfor fant vi ikke ut av det før?
• Hvilke muligheter har jeg?
• Hvordan løse dette?

HVA ER FAKTA I SAKEN?
Du trenger korrekt informasjon for å kunne ta rett beslutning under tidspress. Faktagransking kan ta mye tid, og du har en rekke andre viktige oppgaver som krever din tid. Er dine medarbeidere like travle som deg, eller har du kanskje ikke noen å delegere oppgaven til?

Trenger du kunnskap om:

• Potensielle leverandører?
• Nye og eksisterende konkurrenter?
• Nye produkter?
• Regler og bestemmelser?
• Kontaktpersoner?

Listen er uendelig, og det er ditt informasjonsbehov som vi vil ta tak i.

HURTIGHET
Vi leverer ditt oppdrag raskt og effektivt, i tide til neste salgsmøte, presentasjon, styremøte, eller forretningsnotat.

RESEARCH-PLAN
Vi planlegger alle research-oppgaver sammen med våre oppdragsgivere for å sikre at en finner riktig informasjon til rett tid. Vi blir enige om omfang av oppgaven, hvilken informasjon du ønsker, metode som skal anvendes, og hva du forventer som resultat. Selvsagt får du et estimat på tid og kostnader.

EKSEMPLER PÅ GJENNOMFØRTE OPPDRAG:

• Ledere har behov for tidsriktig informasjon
• Ikke bruk dyrebar tid på faktainnsamling
• Nå kan vi gjøre research for å finne den informasjonen du trenger
• Leverandører av prosjektlederkurs i Norge
• Potensielle sponsorer til en kulturarrangør
• Hvilke datasystem benytter sammenlignbare bedrifter
• Undersøkelse av utenlandske konkurrenter


Karriereveiledning

TMS Executive hjelper personer med å finne veien videre i arbeidslivet gjennom veiledning, deltakelse i TMS forum og samtale.

VI TILBYR:

over en periode på inntil 12 måneder:

  • veiledningssamtaler

  • gjennomgang av LinkedIn profil

  • deltakelse i ulike TMS forumer

  • samtale inntil 12 timer

  • utsendelse av LinkedIn profil til TMS ulike forumer